این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

آگهی های مرتبط

عایقکاری موتورخانه در تهران 0 تومان

عایقکاری موتورخانه در تهران

%0
  • تهران تهران مرکز
عایقکاری موتورخانه در تهران 0 تومان

عایقکاری موتورخانه در تهران

%0
  • تهران تهران مرکز
عایقکاری موتورخانه در تهران 0 تومان

عایقکاری موتورخانه در تهران

%0
  • تهران تهران مرکز
پرلیت در عایق بندی لوله‌ها perlite تماس بگیرید

پرلیت در عایق بندی لوله‌ها perlite

%0
  • تهران تهران غرب
نصاب عایق صداگیردیوارمشترک در شهرستان کرج تماس بگیرید

جدیدترین آگهی کشاورزی

فروش بذر چغندر قند خارجی تماس بگیرید

فروش بذر چغندر قند خارجی

%0
  • اصفهان
فروش پلیت مرغی ( کود مرغی غنی شده ) تماس بگیرید

فروش پلیت مرغی ( کود مرغی غنی شده )

%0
  • تهران غرب
خاک آماده گلدان و کاکتوس ( بستر آماده کشت ) تماس بگیرید
فروش ویژه انواع نشا صیفی جات تماس بگیرید

فروش ویژه انواع نشا صیفی جات

%0
  • تهران غرب
کودپخش کن دامی تماس بگیرید

کودپخش کن دامی

%0
  • بندر عباس
کودپاش دامی زراعی تماس بگیرید

کودپاش دامی زراعی

%0
  • کرج
1
کودپاش دامی تماس بگیرید

کودپاش دامی

%0
  • اهواز
1
کودریز باغی تماس بگیرید

کودریز باغی

%0
  • اصفهان

پرلیت ایران

در استان آذربایجان شرقی تبریز, | کشاورزی

پرلیت سنگ آتشفشانی شیشه‏ای است که دارای شبکه مرواریدی بوده که به سبب همراه داشتن آب، اشکال کروی در آن ایجاد شده و در محیط آبی یا مرطوب از انجماد ماگما در سطح زمین حاصل‏ می‏شود. به دلیل چگالی کم، رسانایی ضعیف، خنثی بودن، غیر قابل احتراق بودن، سختی کم، درخشندگی خوب، قابلیت جذب و مقاومت (نسبت به سایر اگرگات ها نظیر ورمیکولیت) در صنایع مختلف به کار می رود. مصارف پرلیت:
براساس آمار منتشر شده از سوی انستیتو جهانی پرلیت، مصرف پرلیت منبسط شامل سه رده اصلی ساختمانی، کشاورزی و صنعتی است و با داشتن بیش از 150 نوع کاربرد اصلی، متنوّع ترین مصرف را در میان انواع موادّ معدنی به خود اختصاص داده است.
بطور کلی درصد مصرف در صنایع مختلف به ترتیب به شرح ذیل می باشد :
1- در صنایع ساختمان سازی 45%
2- در صنایع غذایی (فیلتراسیون تصفیه آب و آبمیوه گیری و روغن های خوراکی و صنایع قند و شکر) 39.5%
3- درکشاورزی و زراعت و باغبانی و گلخانه و تولید انواع کود 14%
4- در پرورش دام و طیور 1%
5- در دیگر صنایع مانند نظامی و غیره 0.5%

1- کاربرد پرلیت در صنعت ساختمان:
سبک سازی
امروزه کارشناسان عرصه ساخت و ساز در کشورهای توسعه یافته در تلاشند تا با سبک سازی بناها از تأثیر نیروی زلزله در ساختمان ها بکاهند. پرلیت به سبب داشتن وزن مخصوص بسیار کم، حالت ماسه ای و متخلخل به عنوان ماده اولیه بتن، ملات سیمانی و گچی مورد توجه سبک سازان است.
عایق حرارتی و صوتی
پرلیت منبسط به خاطر داشتن تخلخل زیاد خود، عایق حرارتی و صوتی می باشد که قابلیت عایقی پرلیت تا 20 برابر بتن معمولی است. براساس آزمایشات انجام یافته 1 سانتی متر اندود پرلیتی از نظر انتقال حرارت با ضخامت 10- 8 سانتی متر دیوار آجری و ضخامت 18 سانتی متر دیوار بتنی و 20 سانتی متر دیوار سنگی برابر است، لذا از پرلیت می توان برای کنترل هدررفت حرارت داخلی ساختمان در مناطق سردسیری و برودت داخلی در مناطق گرمسیری استفاده نمود
یکی دیگر از خواص پرلیت خاصیت جذب صدا می باشد که تا 8 برابر مصالح بتنی صدا را به خود جذب می نماید. در نهایت استفاده از پرلیت برای بناهای مسکونی، اداری و علی الخصوص کتابخانه ها و بیمارستان ها جهت سبک سازی و عایق کاری صوتی و حرارتی ضروری می باشد.
2- صنعت کشاورزی- باغبانی
اضافه کردن پرلیت به خاک مزایای مهمی دارد به دلیل اینکه میزان جذب و نگهداری آب آن زیاد است، این موضوع سبب می گردد تا از تبخیر آب جلوگیری شود و آب به مدت طولانی در خاک باقی بماند. بنابراین پرلیت منبسط به دلیل خصوصیات زیر محیط مناسبی جهت رشد گیاهان ایجاد می نماید:
1- دارا بودن خاصیت اسیدیته خنثی و عدم اختلال در رشد طبیعی گیاه، عدم ایجاد تغییر ناگهانی در دمای خاک، استریل بودن از نظر بهداشتی و جلوگیری از اثرات منفی گیاهان هرز و حشرات موذی، دارا بودن ترکیبی مشابه ترکیب شیمیایی مواد تشکیل دهنده خاک و عدم ایجاد اختلال در ساختمان خاک.
2- رشد و تکثیر گیاهان: اختلاط مناسب و مطلوب پرلیت با کودهای شیمیایی و خاک رس عامل مهمی در رشد و تکثیر گیاهان می باشد. این مخلوط تهیه شده، زهکشی بسیار عالی در خاک به وجود آورده و رطوبت را در خود حفظ می کند و از ضعیف شدن ریشه و از بین رفتن آن در هنگام قلمه زدن یا کاشتن جلوگیری می کند. مخلوط مزبور به عنوان عامل رشد گیاهان گلدانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از پرلیت مخلوط نشده در ته گلدانها جهت زهکشی خوب استفاده می شود.
3- اصلاح خاک و چمن: خاکهای کشاورزی و باغبانی اغلب یا به صورت ماسه ای هستند و یا به صورت رس، که خاکهای ماسه ای به دلیل فاصله دار بودن دانه ها تمایل به حفظ رطوبت و شرایط خنثی در آنها کم است، در حالی که در خاکهای رسی هوا به سختی جابه جا شده و زهکشی نیز در آن به سختی صورت می گیرد، هر چند که خاصیت تراکم پذیری در آنها بهتر است. اضافه نمودن پرلیت در هر دو نوع این خاکها باعث تعدیل شرایط و بهبود وضعیت خاک می شود.
4- رشد و پرورش بذر: در این مورد اغلب از پرلیت های دانه ریز استفاده می شود. از ویژگی های بارز پرلیت منبسط که در این نوع کاربرد مفید هستند عبارتند از: توانایی نگهداری و حفظ رطوبت در میزان ثابت، خاصیت عایق، توانایی آن در انعکاس نور خورشید به خاطر رنگ سفیدش که منجر به دمای یکنواخت در اطراف بذرهای در حال رشد می شود. در بذرکاری از مخلوط پرلیت با مواد آلی یا مخلوط پرلیت، مواد آلی و خاک استفاده می شود.
پرلیت در زمین هایی با بافت سنگین و نفوذ پذیری کم، خاک را مساعد نموده و نفوذ پذیری را افزایش داده و حرکت ریشه ها و اکسیژن درخاک را به راحتی انجام داده و با ورود کانیهای موجود در پرلیت خاک را غنی و تقویت می¬نماید.
3- صنعت فیلتراسیون و فیلر
الف: فیلتراسیون در فرآیند غذائی
ب: فیلتراسیون در فرایند صنعتی
ج: فیلتراسیون در فرایند شیمیایی
د: فیلتراسیون و فیلر دارویی و داروسازی:
ه: فیلر (پرکننده حجیم و سبک)
4- صنعت ریخته گری و فلزات مذاب
5- صنعت نفت
6- صنعت مرغداری
7- تولید مواد منفجره
8- عایق حرارتی(عایق کاری در دماهای پایین-عایق کاری در دمای بالا)
9- کاربرد در صنایع بسته بندی
10- مصرف پرلیتبه عنوان ساینده
11- مصرف پرلیت در گل حفاری
12- استفاده در ساخت مواد پاک کننده به عنوان ماده کمکی
13- مکمل غذای حیوانات
14- عایق رطوبت
15- مصرف پرلیت در رنگسازی
16- حمل کننده
17- صنعت نساجی
اولین و بزرگترین کارخانه تولید و عرضه انواع پرلیت خام و منبسط کشور با ظرفیت تولید 3000 تن پرلیت در سال 1361 در کیلومتر 18 جاده تبریز-صوفیان تأسیس گردید. ناظرین کیفی این شرکت با بهره مندی از آزمایشگاه کنترل مواد در کارخانه بطور مداوم مواد تولیدی را کنترل نموده و از بروز هرگونه اختلال و اشکال در روند تولید مواد جلوگیری می نمایند.
شرکت تعاونی معدنی منطقه ای آذربایجان موفق به دریافت گواهینامه های استاندارد بین المللی ISO 9001 - ISO 10002 – ISO 14001 و OHSAS 18001 شده است .


پرلیت ، منبسط ، سبک سازی ، تولیدکننده پرلیت ، کارخانه پرلیت ، عایق ، کشت هیدروپونیک ، بلوک پرلیتی ، پانل پرلیتی ، فیلتراسیون ، کاربرد پرلیت


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا