این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

آگهی های ویژه

1
ساخت ساختمان های ال اس اف  LSF 0 تومان

ساخت ساختمان های ال اس اف LSF

%0
  • فارس شیراز
1
تعمیر رسیور در منزل تهران آذرخش 09027171902 تماس بگیرید

تعمیر رسیور در منزل تهران آذرخش 09027171902

%0
  • تهران تهران شرق
1
تعمیر رسیور در کرج آذرخش 09027171902 تماس بگیرید

تعمیر رسیور در کرج آذرخش 09027171902

%0
  • البرز کرج
1
تعمیر رسیور در غرب تهران آذرخش 09027171902 تماس بگیرید

تعمیر رسیور در غرب تهران آذرخش 09027171902

%0
  • تهران تهران غرب
1
تعمیر رسیور در باغ فیض آذرخش 09027171902 تماس بگیرید

تعمیر رسیور در باغ فیض آذرخش 09027171902

%0
  • تهران تهران غرب
1
تعمیر رسیور در غرب تهران آذرخش 09027171902 تماس بگیرید

تعمیر رسیور در غرب تهران آذرخش 09027171902

%0
  • تهران تهران غرب

آگهی های مرتبط

جدیدترین آگهی باغ و زمین

زمین ساحلی-چپکرود نگین دریای مازندران

در استان تهران تهران مرکز, | خرید و فروش انواع باغ و زمین

چپکرود نگین دریای مازندران:
مازندران امروزی متشکل ازچندین شهرستان میباشد که مرکز استان شهرستان ساری است.دراین میان شهرهایی چون قائمشهر،بابل،آمل و سوادکوه از ساحل دریا بی بهره اند.ازشهرهای ساحلی مازندران درمیان مسافران، چالوس و رامسر و بابلسر معروفترند.
دو جاده زیبای فیروزکوه و هراز از استان تهران،جاده زیبای چالوس از استان البرز، جاده زیبای کیاسر از استان سمنان، جاده زیبای الموت از استان قزوین راههای دسترسی مستقیم به این استان سرسبز حاشیه دریای آبسکون میباشد.شاید بیشتر هموطنان ما که به این استان سفر کرده اند تنها از جاذبه های طبیعی این دیار و تفرجگاه های ساحلی و جنگلی آن دیدن کرده اند.
مازندران به دلیل دارا بودن اقلیم معتدل دریایی داری سبک معماری متفاوتی از دیگر نقاط کشور عزیزمان است.معماری که در ابنیه های تاریخی و مدرن آن به وضوح دیده میشود.طرح و نما و پلان و مصالح به کار رفته در پلها،مساجد،کاروانسراها،آب انبارها،کاخها،تکایا،خانه ها،اماکن متبرکه و امامزاده ها،برجها و نیایشگا ها،قلعه ها،سد و بندهای ذخیره آب،اماکن اداری و سیاسی دارای جاذبه و زیبایی متفاوتی از دیگر نقاط کشورمان است.
یکی از شهرهای ساحلی این استان شهرستان جویبار است.این شهراز شمال به دریای مازندران و از سمت شرق به شهرستان ساری و از جنوب به شهرستان قایمشهر و ازمغرب به کیاکلا و بهنمیر محدود میباشد. این شهرستان درابتدا به نام گیل خوران بود . که شامل کل منطقه شهرستان جویبار میشد.
در نقشه جغرافیایی شهرستان شاهی سابق وقایم شهر فعلی این منطقه بنام گیل خواران درج شده است. با توجه به سفرنامه ناصرالدین شاه به مازندران از کوچ و اسکان و مهاجرت اقوام و مرمان دیگر بلاد به جویبار مطلع میشویم مردمانی از قزوین و شهمیر زاد سمنان و بربری و زیار و گیلانی واقوام ترک نژاد و کرد نژاد .
این شهرستان خرم و سرسبز یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران در ساحل نیلگون دریای آبسکون با حدود 300 کیلومتر مربع وسعت میباشد. شهرستان جویبار دارای دو بخش مرکزی و گیل خوران به مرکزیت شهر کوهیخیل است.
یکی از دهستان های بخش گیل خواران، چپکرود نام دارد که در ساحل شهرستان جویبار واقع شده است.در سفرنامه ناصر الدین شاه از مرکز این دهستان بنام پطرود یاد شده است. پیشه مردمان چپکرود کشاورزی، باغداری، دامداری و پروش ماهی است. جوانان این منطقه در ادارات دولتی ومشاغل بازاری و پیشه پدری مشغول بکارند. وجود اماکن مقدس از دوران خاندان مرعشی و تکایای دوران قاجاری و عمارتهای اربابان دوران پهلوی وتپه های باستانی هزاره های عصر آهن نشانی از تاریخ و فرهنگ مردمان این منطقه است.
در دهه 80 شمسی ویلا سازی و خرید وفروش زمین ساحلی در این منطقه رونق گرفت و خریدارانی از تهران ، البرز ،خراسان ، اصفهان ، قزوین و قم وارد بازار داد وستد املاک چپکرود شدند.
با سخت و سازهای ویلایی در سواحل استان مازندران هم اکنون تنها سواحل جویبار دارای زمین خالی برای ساخت وساز و خرید وفروش میباشد.ازطرفی قیمت ارزان، مناسب، اقبال عمومی، رشد و رونق ویلا سازی، وسعت منطقه ساحلی و همجواری طرح سالم سازی دریا و شیلات شهر جویبار دلایل دیگری بر توجه سرمایگذاران دیگر استانها برای سرمایگذاری در منطقه چپکرود است.
در حال حاضر شهرکهای مختلفی با ویلاهای زیبا در این سواحل خودنمایی میکنند که ازآن جمله میتوان به شهرکهایَ قناری، اتهم، بهشت، جهاددانشگاهی... اشاره کرد.این اتفاق رونق چشمگیری براقتصاد منطقه از خود به جای گذاشت.
چپکرود در فصل بهار وتابستان میزبان خیل عظیمی از میهمانان و مسافرانی از سراسر کشور است دراین بین هموطنانی از اصفهان،کرمانشاه،همدان،تهران،البرز،قزوین، قم، یزد، کرمان،خراسان رضوی و جنوبی و شمالی،لرستان،سمنان و زنجان سفرهای بیشتری داشتنند و از زیبایی های طبیعی و تاریخی منطقه چپکرود لذت بردند.
چپکرود در فصل پاییز و زمستان نیز دارای جاذبه های توریستی خاصی است.هموطنان سمنانی ،تهرانی، البرز ، قزوین و قم درفصول صید ماهی با حضور در شیلات چپکرود و خرید ماهی سوغاتی ارزشمندی را از سفر خود به یادگار میگذارند.وجود آب بندها و استخرهای پرورش ماهی در چپکرود سهم عمده ایی از بازار ماهی استانهای همجوار را در فصول غیرصید دریایی را به خود اختصاص داده است.
باغات زیبای مرکبات ، شالیزارهای ارقام مختلف برنج ، جالیزارهای سیفیجات ، گلخانه های پروش موز و سیفیجات ، دامداری های و پرواربندی های نیمه صنعتی ، مرغداری ها ، کارخانجات تولید برنج ، مزارع کلزار و سویا و گندم و باقالا ، مزارع پروش گونه های مختلف ماهی، پروژه بزرگ استخر پرورش ماهیان خاویاری در دریا ، دانشگاه آزاد، مرکز پژوهش آبزیان جهاد دانشگاهی ، شهرکهای زیبای ساحلی ، طرح جامع سالم سازی دریا مجهز به اسکان و پارک جنگلی و بازارچه ، اماکن مقدس از دوران خاندان مرعشی و تکایای دوران قاجاری و عمارتهای اربابان دوران پهلوی وتپه های باستانی هزاره های عصر آهن تنها گوشه ایی از زیبایی های این نگین انگشتری ساحلی دریای مازندران است.
راههای دسترسی آسان به منطقه سرسبز چپکرود و لذت بردن از جاذبه های توریستی،اقامتی،تفرجی، زیارتی،تفریحی و تجاری را میتوان در سه بخش عمده معرفی کرد.جاده غربی که از بابلسر-بهنمیر- چپکرود و بابل-کیاکلا-بهنمیر-چپکرود و قائمشهر-کیاکلا-بهنمیر-چپکرود . جاده جنوبی: قائمشهر-جویبار- کوهی خیل-چپکرود و قائمشهر-کیاکلا-جویبار-چپکرود. جاده شرقی: ساری-فرح آباد-کوهی خیل-چپکرود و ساری-لاریم-کوهی خیل-چپکرود و ساری-جویبار-کوهی خیل-چپکرود .
قابل توجه دوستان عزیزی که این مطلب را مورد مطالعه قرار میدهند عارضم که عکسهای ماهواره ایی مربوط به شهرکهای ساحلی منطقه چپکرود مربوط به چند سال پیش میباشد و ازینکه نتوانستم عکسای جدید و میدانی ازین منطقه تهیه کنم عذر تقصیر بجای آورده پوزش میطلبم.




مازندران ، دریا ، ویلا ، زمین ساحلی ، نقدی ، شرایطی ، معاوضه ، شهرک بهشت ،


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا