این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

طبقه بندی دانه ها تولید مواد غذایی

طبقه بندی دانه ها - طرح توجیهی تولید پروتئین سویا

در استان کرمانشاه کرمانشاه, | تولید مواد غذایی

معرفی محصول طرح توجیهی:
پروتئین سویا یک محصول خوراکی است که پروتئن آ ن خاصیت جایگزینی پروتئین حیوانی را دارد . پروتئین سویا در صنایع مختلف از جمله بیسکویت سازی ، شیرینی سازی و مصارف گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد و روز به روز بر اهمیت ومیزان مصرف آن افزوده می شود .
توضیح موارد مصرف وکاربرد :
همانگونه که ذکر شد ارزش تغذیه ای محصولات پروتئینی سویا در کنار خصوصیات بسیار مهم کاربردی این محصولات باعث می گردد مصارف خوراکی و مصارف صنعتی زیادی برای این محصولات شناسایی شود. بیشترین حجم مصرف انواع پروتئین های سویا مربوط به مصارف خوراکی و تغذیه ای آن است بطوریکه تمامی مصرف آرد سویا بافت دار و آرد سویا با چربی کامل و حدود 94 درصد مصرف آرد سویای بدون چربی ، مصارف خوراکی و تغذیه ای است . این سهم در مورد کنسانتره به 89 درصد و در مورد ایزوله سویا به 72 درصد کاهش می یابد که گرچه نشان دهنده قابلیت مصرف این دو محصول در کاربردهای صنعتی و سایر کاربردها است لیکن همچنان مصارف تغذیه ای و خوراکی نیز در مورد این محصولات نیز بیشترین حجم را بخود اختصاص داده است و در مجموع می توان اظهار داشت که بیش از 90 درصد مجموع مصارف انواع پروتئین های سویا مربوط به مصارف خوراکی و تغذیه ای ا ست . بطور کلی محصولات پروتئینی پروسس شده سویا را می توان براساس مقدار پروتئین به سه دسته کلی تقسیم بندی نمود :"آرد وگریتس سویا" ، "کنسانتره سویا" و "ایزوله سویا"­­­­­­­­­­­­­­­­ دسته بندی مذکور از پروتئین های سویا براساس درصد پروتئین و نیز استفاده از هر یک بعنوان ماده اولیه در تولید سایر محصولات بر پایه سویا بدست آمده است ، گرچه ممکن است قبل از استفاده از این مواد پروسس های بیشتری نیز روی آنها انجام گیرد .
بطور کلی سه دسته محصولات پروتئینی ذکر شده در بالا ( بجز آرد سویا با چربی کامل) از فلیک های بدون چربی سویا تهیه می شوند .

آرد و گریتس سویا :
آرد و گریتس سویا از فلیک های بدون روغن سویا تهیه می شود و حاوی حدود 40 تا54 درصد پروتئین است . آرد و گریتس سویا دارای کمترین درصد پروتئین خالص در بین محصولات پروتئینی سویا است و می توان آنها را با درصدهای متفاوت چربی و اندازه ذرات( مش) مختلف تولید نمود . گریتس (Grits) سویا محصولی مشابه آرد سویا است با این تفاوت که فلیک های بدون چربی سویا بصورت قطعات غیر یکنواخت خرد شده است و در واقع گریتس از خرد کردن و الک کردن درشت تولید می شود در حالیکه آرد سویا را از آسیاب کردن ریز بدست می آورند. بطور کلی آرد سویا به سه صورت قابل تهیه است :
آرد سویای طبیعی یا با چربی کامل که از دانه سویا مستقیماً تهیه می گردد .آرد سویای بدون چربی که از فلیک های بدون چربی سویا تهیه می شود .آرد سویا لیسیتینه
پروتئین ایزوله سویا :
ایزوله سویا باقیمانده پروتئینی حاصل از فلیک های بدون چربی سویا است و تنهامحصولی از سویا است که بصورت تجاری با بالاترین درصد پروتئین تولید می گردد . ایزوله سویا بصورت ماده خشک حاوی حدود 90 درصد پروتئین بوده و در واقع بیشترین مقدار پروتئین در تمامی محصولات سویا را دارا است . این ماده بالاترین منبع غذایی جهت تأمین اسیدهای آمینه بوده و بدلیل طعم ملایم ، آن را می توان بدون واهمه از تغییر مزه و خصوصیات ظاهری به مواد غذایی اضافه نمود . این ماده همچنین منبع تأمین پروتئین در جانشین های شیر است و بدلیل دارا بودن بالاترین درصد پروتئین برای تمامی افراد نیازمند به پروتئین زیاد قابل استفاده است .

پروتئین کنسا نتره سویا :
کنسانتره سویا حاصل انجام برخی فرآیندها بر روی فلیک های بدون چربی سویا است که تحت فرآیندهای مذکور بیشتر اجزاء غیر پروتئینی محلول در آب از آن خارج می شود و محصول به صورت ماده خشک دارای حدود 70 درصد پروتئین حاصل می گردد .کنسانتره سویا بسیار مغذی بوده و برای کودکان در سن رشد ، دوران حاملگی و شیردهی بانوان ، افراد پیر و ضعیف ، افراد بیمار و بطور کلی در هر جایی که کمبود پروتئینی بشدت احساس می شود ، قابل مصرف است .
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز :
در سالهای آغازین قرن بیست و یکم شاید بتوان سویا را منبع اساسی و عمده تأمین پروتئین مصرفی مردمان قرن حاضر در سالهای آینده دانست .امروزه سویا بعنوان یک کالای استراتژیک نه تنها پاسخگوی مصارف غذای متنوع و متعدد در زنجیره گسترده صنایع غذایی است ، بلکه مصرف صنعتی فراوانی یافته است . سویا یا لوبیای روغنی از نباتات قدیمی و بومی آسیاست که قرن ها به عنوان غذای مردم آسیا بخصوص کشور چین مطرح بوده است . حبوبات از منابع غنی از پروتئین و اسید آمینه لیزین می باشند و در بین آنها سویا بالاترین مقدار پروتئین و اسید آمینه لیزین را دارا می باشد و مکمل غلات محسوب می شود . آرد سویا از فرآورده های پروتئین سویا است که جزء محصولات جانبی کارخانجات روغنکشی است بنابراین تنها فرآورده ارزان قیمت سویا محسوب می شود که قابل اختلاط با آرد گندم بوده در تهیه فرآورده های گوناگون از جمله ماکارونی بکار می رود که غذای مناسب برای اقشار کم درآمد و غذای مورد علاقه کودکان است و تولید ماکارونی تقویت شده مطلوب و مورد پذیرش در صورتی است که آرد سویای مورد مصرف انسانی در شرایط مناسب تهیه گردد و حرارت و رطوبت و زمان برای پخت آن کاملاً کنترل گردد تا آرد سویا دارای کیفیت خوب و جذب آب مناسب باشد . سویا از خانواده بقولات بوده و کشت آن مقدار زیادی ازت از نوع آلی به خاک می دهد و بعنوان یک گیاه پایدار کننده کشاورزی نامیده می شود . دانه سویا بدلیل داشتن مقدار پروتئین بالا دارای ارزش تغذیه ای زیادی بوده و محصولات آن مصارف تغذیه ای ( انسان و دام) و مصارف صنعتی فراوان دارد . این گیاه با دارا بودن بیش از 12000 گونه ( واریته ) در جهان در طبقه بندی دو گانه رشد نامحدود و رشد محدود و در 12 گروه رسیدگی با کلیه شرایط محیطی و امکانات زراعی تطابق داده شده است . دانه سویا منبع مهم تأمین روغن و پروتئین گیاهی در جهان می باشد و بسته به نوع استفاده از دانه سویا و به منظور استفاده هرچه بهتر از آن لازم است واریته مناسب انتخاب و کاشت گردد .ارقام پیشرفته سویا دارای خصوصیات تکامل یافته نظیر مقاومت به آفات و امراض ، مقاوم نسبت به تنش های محیطی با عملکرد مطلوب می باشد . سویا در محدوده تولید ذرت براحتی تولید می شود و در تناوب با آن نقش ارزنده ای دارد . سویا در ایران در شرایط دیم و آبی در کشت اول و دوم کشت می گردد و تعدادی از کشاورزان توانسته اند عملکرد های مطلوبی در حد 4500 کیلوگرم تا 4700 کیلوگرم در هکتار حتی با ارقام خیلی قدیمی برداشت نمایند ، گرچه مقدار متوسط عملکرد بسیار کمتر از این حد است . طرح توجیهی مناسب برای اخذ وام و ارائه به ارگان ها و سازمان های اقتصادی و برای اهداف کارآفرینی و اشتغالزایی
عناوین این طرح شامل :
مقدمه
معرفی محصول
ترکیب شیمیایی محصول
نام و کد محصول(آیسیک )
شماره تعرفه گمرکی
شرایط واردات
بررسی و ارائه استاندارد ( ملی یا بین المللی )
استاندارد و ویژگی های محصول
ویژگیهای ظاهری
ویژگیهای شیمیایی و میکروبیولوژی
نحوه بسته بندی
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
قیمت محصول در ۵ سال گذشته
توضیح موارد مصرف و کاربرد
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
شرایط صادرات
وضعیت عرضه و تقاضا
شرحی بر وضعیت تولید کنندگان داخلی محصول
بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
بررسی اجمالی رقبا و دور نمای پوشش تقاضا در سالهای آتی
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
بررسی روند صادرات پارافین کلره و امکان توسعه آن
شرحی بر وضعیت گذشته صادرات محصولات
صادرات ، بررسی سوابق و عوامل اصلی مؤثر در آن
شرحی بر صادرات
محدودیتهای دولت جهت صادرات
بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات
چگونگی انتقال تکنولوژی
مسائل زیست محیطی مرتبط با تکنولوژی منتخب
ضایعات تولیدی تکنولوژی منتخب
بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی
تعیین ظرفیت اقتصادی
محاسبه تعداد ماشین آلات مورد نیاز
انتخاب فروشنده یا سازنده ماشین آلات
سایر نیازمندیها
لیست تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات حمل و نقل درون و برون کارگاهی
تجهیزات اداری مورد نیاز طرح
فضاها و ساختمانها
فضای مورد نیاز بخش اداری کارخانه
محاسبه فضای مورد نیاز تولیدی
فضای مورد نیاز غیر مستقیم تولید
فضای مورد نیاز نهارخوری و آشپزخانه
فضای مورد نیاز سرویس بهداشتی
فضای مورد نیاز انبار مواد اولیه
فضای مورد نیاز انبار محصول
خلاصه وضعیت فضاهای مورد نیاز
میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن
مشخصات فنی مواد اولیه و میزان مصرف
میزان مواد اولیه ( اصلی ، کمکی و بسته بندی) مورد نیاز طرح
میزان مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات طرح
میزان مواد مصرفی کمکی و بسته بندی
پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
چارت سازمانی دوران بهره برداری
بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و …
تأسیسات برق اضطراری
سیستم تصفیه آب
سیستم تصفیه فاضلاب
سوخت مصرفی ( گاز و گازوئیل )
سیستم هوای فشرده
سیستم بخار مصرفی
سیستم گرمایش
سیستم سرمایش
تجهیزات اطفاء حریق
وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید
مناسب برای
اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی


طرح توجیهی تولید پروتئین سویا ، دانلود طرح توجیهی تولید پروتئین سویا ، فروش طرح توجیهی تولید پروتئین سویا ، تولید پروتئین سویا ، دانلود رایگان طرح توجیهی تولید پروتئین سویا ، طرح توجیهی پروتئین سویا ، طرح ت


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا