این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

اجراییه ثبت خدمات اداری

اجراییه ثبت - صدور اجراییه چک از طریق اداره اجرای ثبت اسناد

در استان تهران تهران, | آگهی های خدمات اداری

چک نوشته ای است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلاَ یا بعضاَ مسترد یا به دیگری واگذار می نماید.
چک از لحاظ قدمت به برات و سفته نمی رسد و هر چند سابقه پیدایش آن به قرن 15 میلادی در کشور ایتالیا بازمی گردد ولی قطعاَ در ایران عمر آن بیشتر از سابقه بانک ها نمی باشد. چک از جنبه تجاری، وسیله اعتبار تلقی نمی شود بلکه فقط به وسیله دریافت و پرداخت وجه است و به جای پول نقد مورد استفاده قرار می گیرد.

چک " سند انتقال " است و در آن سه نفر وجود دارند. اول : کسی که چک را صادر می کند ( صاحب حساب ). دوم : کسی که چک بر عهده او صادر می شود. ( بانک ). سوم : کسی که چک برای او صادر می شود ( دریافت کننده چک ).
قانون صدور چک مصوب سال 72، انواع چک را به چهار دسته به شرح ذیل تقسیم کرده است :
الف- چک عادی
ب- چک تایید شده
ج- چک تضمین شده
د- چک مسافرتی
چنانچه چکی به دلیل نداشتن یا کسر موجودی در حساب با مغایرت امضاء توسط بانک برگشت بخورد، دارنده چک با توجه به وضعیت چک و تمایل خود قادر به انجام سه نوع اقدام می باشد که در ذیل به آن ها اشاره می شود :
الف- صدور اجراییه
ب- تعقیب حقوقی
ج- تعقیب کیفری یا جزایی


تماس با ما:
02188880006
sabtkara@gmail.com
میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید، پلاک 8، واحد 4
https://kararegister.com




مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا