این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

فرش عالی کتاب

فرش عالی - بام جلفا

در استان اصفهان اصفهان, | خرید و فروش کتاب

جلفای اصفهان یکی از مناطق شهر اصفهان است که بنای آن از زمان شاه عباس بوده (۱۶۰۶میلادی) و در جنوب شهر واقع شده است. از نخستین روزهای تکوین این شهرک ارمنی نشین، پنج محله با نام های میدان بزرگ، میدان کوچک، هاکوپ جان و یا محله حصیر باف ها، چهارسوق، قاراکل ایجاد شد. تشکیل دهنده این شهرک نوبنیاد عصر شاه عباس بوده است و ساکنین آن را جلفائیان آذربایجان تشکیل می داده اند. در دوران سلطنت شاه عباس دوم بر وسعت آن اضافه شد و او دستور داد ارامنه داخل شهر که در شمس آباد و عباس آباد هم سکونت داشتند به جلفا منتقل شوند (۱۶۵۵میلادی) محله زرتشتیان که در نزدیک جلفا و بدان پیوسته بود به ارامنه تحویل داده شد و چون شغل اغلب مهاجرین جدید حجاری بود به همین دلیل به نام سنگ تراشان نامیده شد که هنوز هم به همین نام است.

به دنبال این توسعه شهری دو محله دیگر یعنی کوی ایروانی ها و محله تبریزی ها که ساکنین آن ها از دو شهر فوق ذکر آمده بودند به وجود آمد محلات جدیدالاحداث در جنوب و جنوب غربی جلفای قدیم شکل گرفت و آن جا را جلفای نو نام نهادند و بعد ها این نام به همه جلفا اطلاق گردید. جلفای جدید را سه محله سنگ تراشان، ایروانی ها و تبریزی ها تشکیل می داد که ساکنین آن با مقایسه با جلفای قدیم کم بضاعت تر بودند و کلیسا ها و خانه ها

اغلب ساده هستند. در گذشته مهارت ارامنه در تجارت ابریشم و صداقت آنان باعث شد تا بازرگانان ارمنی در داد و ستد به موفقیت های بزرگی دست یابند و در اندک قدمی بسیاری از آنان در زمره ثروتمندان اصفهان در آیند. در این زمان ساخت خانه های مجلل با تالار های زیبا منقوش به تابلوهای نفیس و فرش های عالی و صندلی های مزین به آب طلا و نقره و ... آغاز شد زیبایی های این خانه ها آن چنان برخی از خارجیان را تحت تاثیر قرار داده که یکی از آنان می نویسد: برخی از آنان آن چنان زیبا و با شکوه است که میتوان آن ها را در ردیف قصرها و کاخ های سلطنتی به شمار آورد.

بر اساس نوشته برخی از مورخین و محققین آزادی و رفاه که در دوره صفویه برای ارامنه محله جلفای اصفهان ایجاد شده بود باعث شد که در این مدت بتوانند کلیسا های متعددی بسازند و به فعالیت های مذهبی خود بپردازند هنگامی که (پیترود دولا واله)گردشگر ایتالیایی از جلفا بازدید کرده ۱۰ کلیسا و به روزگار سزآرام اولئاریوس ۱۲ کلیسا و در زمان مسافرت تاورینه ۱۵ تا ۱۶ کلیسا، شاردن ۳۰ کلیسا، درجلفا دایر بوده. با همه افول و تنزلی که بعد از صفویه بر جلفا حاکم شد هنوز نیز خانه های قدیمی و کلیسا های با شکوه آن یادآور عظمت این محله زیبا و هم تاریخی می باشد. در حال حاضر جلفا در حدود ۶۵۰۰ ارمنی را در خود جای داده که در محلات میدان بزرگ، میدان کوچک، محله چهارسوقی ها، هاکوپیان، تارگل، محله سنگ تراش ها، تبریزی ها و ایروانی ها زندگی می کنند. این محله از نظر تقسیمات شهری بخش پنجم شهر اصفهان به شمار می آید. در این کتاب سعی شده جاذبه های گردشگری- تفریحی و همچنین شرح زندگی بزرگان محله جلفا برای علاقه مندان بازگو شود این کتاب به چهار بخش زیر تقسیم می گردد:

کلیسا ها
عمارت های تاریخی
زمان استراحت و بزرگان محله جلفا.
امیدوارم مورد رضایت شما دوستان عزیز واقع شود. شما هم با من به بام جلفا بیائید تا با هم به نظاره زیبایی های این محله تمام عیار که مثل خالی بر لب رودخانه زاینده رود است بنشینیم. عکس هر بنای تاریخی یا شخصیت های بزرگ در زیر مطالب مخصوص به خودشان قرار گرفته به غیر از هولستر.


گردشگری ، ایرانشناسی ، ارامنه ایران ، ارامنه اصفهان ،


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا