این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

سرماساز ماشین آلات

12
صفحه 1 از 2    

سرماساز - آیس استوریج فناوری نوین ذخیره سازی انرژی

در استان تهران تهران, | ماشین آلات

امروزه با پیشرفت صنایع و رواج ساخت و سازهای بزرگ، نیاز به سرمایش و گرمایش با ظرفیت های بالا امری مهم به شمار می رود. یکی از موضوعات مهم و قابل تأمل دراینباره، بحث تأمین انرژی مورد نیاز برای تولید سرمایش و گرمایش است، ازجمله پرکاربردترین منابع انرژی برای این منظور، برق و سوختهای فسیلی می باشند.
در این مقاله به موضوع مصرف بهینه انرژی الکتریکی برای تولید سرمایش می پردازیم، همان طور که می دانید، انرژی الکتریکی به طور پیوسته در حال تولید و جریان در شبکه های انتقال است. با توجه به میزان مصرف این انرژی، ساعات اوج مصرف و کم باری تعریف می شود و یکی از مهم ترین دغدغه های اهالی فن در این زمینه، ایجاد تعادل در مصرف برق در طول 24 ساعت شبانه روز است.
با توجه به مطالب بالا، مهندسان و متخصصان مرتبط با صنعت تاسیسات مکانیکی و تهویه مطبوع، راه حلی تحت عنوان آیس استوریج (ice storage) پیشنهاد نمودند، این سیستم یک روش بسیار مؤثر در کاهش بیشینه مصرف الکتریسیته در زمان پیک مصرف در ساختمان ها می باشد. بدین ترتیب این سیستم خاصیت پیک سایی را برای منحنی بار روزانه در ساعات اوج مصرف به ارمغان می آورد.
ice.jpg
پیک سایی مصرف روزانه انرژی الکتریکی
فناوری جدید آیس استوریج گامی بلند در عرصه ذخیره سازی انرژی و افزایش کاربری مبدل های انرژی می باشد. اهمیت فناوری آیس استوریج در این نکته نهفته است که ذخیره سازی انواع شیمیایی حامل های انرژی مثل نفت، بنزین، ذغال سنگ و ... با هزینه هایی نه چندان زیاد امکان پذیر است؛ اما ذخیره سازی انرژی الکتریکی بسیار سخت و پرهزینه است. فناوری جدید آیس استورج با استفاده از گرمای نهان انجماد عمل می کند. به این صورت در دمای ذوب یخ، گرمای زیادی بدون تغییر دما انتقال می یابد.
در این روش دستگاه های سرماساز مانند چیلر با تمام توان در ساعات کم باری شروع به کار می کنند و سرمایش ایجاد شده را در منابع مخصوص به صورت یخ ذخیره می کند. به این ترتیب در ساعات پیک مصرف بخشی از سرمایش سیستم از یخ ذخیره شده تامین شده و به این صورت مصرف انرژی در این زمان کاهش می یابد.
سیستم تهویه مطبوع آیس استوریج که نوعی استفاده از مزایای طبیعی سیالات است، می تواند به عنوان سرما/گرما ساز عمل کند و در تابستان یا زمستان، مصارف خانگی و اداری انرژی را کاهش دهد.
کلیه ی سالن های ورزشی، مدارس، بیمارستان ها و شرکت هایی که تبرید مرتبط با پروسه تولید دارند و یا محدودیت در خرید انشعاب برق دارند، می توانند از این سیستم بهره ببرند.
برای داشتن یک حس کلی از میزان توانایی آب در ذخیره انرژی گرمایی می بایست اشاره کرد یک مترمکعب یخ می تواند 3.3 تن تبرید سرمایش را برای 8 ساعت به ارمغان آورد، یعنی سرمایش یک واحد مسکونی به مساحت تقریبی 100 مترمربع برای 8 ساعت
فلودیاگرام سیستم آیس استورج
از مزایای این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- کاهش مصرف چیلر در ساعات اوج مصرف
2- کوچکترشدن سیستم های تأسیسات مرکزی مانند چیلرها و برج های خنک کن
3- کاهش مصرف برق و هزینه های مربوط به آن
4- افزایش ضریب عملکرد چیلرها به علت استفاده از آن ها در شب (دمای محیط کمتر) برای تولید یخ
5- مناسب برای پروژه هایی که نیاز به تبرید با تناژ بالا دارند.
6- بازگشت سریع سرمایه
7- خرید انشعاب برق با شدت جریان پایین تر


آیس انرژی



مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا