این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

آگهی های مرتبط

واردات و فروش گلیسیرین  مالزی تماس بگیرید

واردات و فروش گلیسیرین مالزی

%0
  • تهران تهران غرب

جدیدترین آگهی مواد شیمیایی

قیمت گازوئیل صادراتی روسیه تماس بگیرید

قیمت گازوئیل صادراتی روسیه

%0
  • اصفهان
فروش ویژه مایعات بهرنگ تماس بگیرید

فروش ویژه مایعات بهرنگ

%0
  • تهران جنوب
1
چربی بر و جرم بر ( همه کاره ) نانو تایسون تماس بگیرید
1
فروش ژئوممبران تماس بگیرید

فروش ژئوممبران

%0
  • اصفهان
فروش عمده پودر نارگیل واسید سیتریک تماس بگیرید

اسید فرمیک

در استان تهران تهران مرکز, | مواد شیمیایی

اسید فرمیک (formic acid)

اسید فرمیک مایعی است بی رنگ با بویی تند و فرمول مولکولی CH₂O₂ که با نامهای جوهر مورچه و متانوئیک اسید نیز شناخته می شود. این ماده ساده ترین عضو گروه کربوکسیلیک اسیدها می باشد که اولین بار در قرن پانزدهم از تقطیر توده ای از مورچه های مرده به دست آمد سپس در سال 1855 یک شیمیدان فرانسوی آن را با استفاده از منوکسید کربن سنتز کرد.
این روش همان روشی است که امروزه نیز مورد استفاده قرار میگیرد و ریشه لغوی آن از نام لاتین مورچه ( (Formicaگرفته شده است.علاوه بر مورچه این ماده در نیش زنبور و ترکیب عمده ماده گزش زا در برگ گزنه نیز یافت میشود.
از خواص این ماده میتوان گفت به خوبی با آب و بیشتر حلال های آلی قطبی مخلوط میشود و تا حدود ی در هیدروکربن ها حل می شود.در فاز گازی پیوند هیدروژنی میان مولکولهای اسید فرمیک باعث انحراف از قانون گازها می شود و در حالت مایع و جامد شامل شبکه ای نامحدود از مولکول هایی است که با پیوند هیدروژنی به هم متصل هستند.
این عضو ساده از گروه کربوکسیلیک اسیدها تنها عضوی است که توانایی شرکت در واکنشهای افزایشی به همراه آلکانها را دارد,که این واکنش منجر به تولید استرهای فرمات می شود.
اسید فرمیک در حضور دو ماده اسید سولفوریک وهیدروفلوئوریک اسید در واکنش کخ شرکت کرده و کربوکسیلیک اسیدهای بزرگتر ایجاد می کند.
کاربردهای اسید فرمیک در صنعت:
1.در صنعت نساجی به منظور پایدار نمودن رنگ روی الیاف ,رنگ آمیزی الیاف طبیعی, مصنوعی,پشم و نایلون و خنثی نمودن محلول قلیایی در هنگام شستشوی پارچه مورد استفاده قرار میگیرد.
2.در دامداری ها به منظور نگه دارنده و آنتی باکتریال در غذای زمستانی دام ها و تسهیل در هضم علوفه مورد استفاده قرار میگیرد.
3.در صنعت دباغی به منظور گندزدایی و خنثی کردن آهک هنگام موزدایی پوست خام مصرف می شود.
4.پاشیدن مقداری از این اسید روی علف تازه خشک شده منجر به جلوگیری از فساد آن شده و مواد مغذی آن را تا حدی حفظ می کند.
این اسید از قدرت اسیدی بالایی برخوردار است و هنگام کار کردن با این ماده حتما" باید از دستکش و ماسک استفاده شود.


اسید فرمیک ، اسید اگزالیک ، گلوکونات سدیم


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا