این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

آگهی های ویژه

مبلغ پنج میلیون تومان دو ماهه نیاز دارم 0 تومان

مبلغ پنج میلیون تومان دو ماهه نیاز دارم

%0
  • تهران تهران غرب
نوار خطر 10-15-20سانتی دکا09122865183 45,000 تومان

نوار خطر 10-15-20سانتی دکا09122865183

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
نواراخطار،هشدارخطرداداش پور 45,000 تومان

نواراخطار،هشدارخطرداداش پور

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
نوار خطر آبی 45,000 تومان

نوار خطر آبی

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
5
خدمات ماساژ در منزل تهران تماس بگیرید

خدمات ماساژ در منزل تهران

%0
  • تهران تهران مرکز
شرکت ایمن افزار عصر بویر تماس بگیرید

شرکت ایمن افزار عصر بویر

%0
  • کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
1
پرینت شبانه روزی ، تایپ کتاب یکروزه، فایل PDF . تحقیق پایان نامه تماس بگیرید
همخانه و  خدماتی خانم جهت آپارتمان ۵۰ متری 0 تومان

همخانه و خدماتی خانم جهت آپارتمان ۵۰ متری

%0
  • تهران تهران جنوب
استودیو تمرین موسیقی 0 تومان

استودیو تمرین موسیقی

%0
  • تهران تهران غرب
1
نصاب ماهواره جنت اباد 09302323530 تماس بگیرید

نصاب ماهواره جنت اباد 09302323530

%0
  • تهران تهران غرب
1
نصاب ماهواره درغرب تهران پونک/اشرفی اصفهانی۰۹۳۰۲۳۲۳۵۳۰ تماس بگیرید
1
نصاب ماهواره سردار جنگل(پونک) ۰۹۳۰۲۳۲۳۵۳۰ تماس بگیرید
10
نصاب ماهواره غرب تهران 09302323530 تماس بگیرید

نصاب ماهواره غرب تهران 09302323530

%0
  • تهران تهران غرب

آگهی های مرتبط

مبلغ پنج میلیون تومان دو ماهه نیاز دارم 0 تومان

مبلغ پنج میلیون تومان دو ماهه نیاز دارم

%0
  • تهران تهران غرب
نوار خطر 10-15-20سانتی دکا09122865183 45,000 تومان

نوار خطر 10-15-20سانتی دکا09122865183

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
نواراخطار،هشدارخطرداداش پور 45,000 تومان

نواراخطار،هشدارخطرداداش پور

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
نوار خطر آبی 45,000 تومان

نوار خطر آبی

%0
  • آذربایجان شرقی تبریز
5
خدمات ماساژ در منزل تهران تماس بگیرید

خدمات ماساژ در منزل تهران

%0
  • تهران تهران مرکز
شرکت ایمن افزار عصر بویر تماس بگیرید

شرکت ایمن افزار عصر بویر

%0
  • کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
1
پرینت شبانه روزی ، تایپ کتاب یکروزه، فایل PDF . تحقیق پایان نامه تماس بگیرید

جدیدترین آگهی بازاریابی

فلاورباکس بتنی کاراب تماس بگیرید

فلاورباکس بتنی کاراب

%0
  • بندر عباس
ماسور جوان 0 تومان

ماسور جوان

%0
  • تهران جنوب
 نیازمند بازاریاب 299,000 تومان

نیازمند بازاریاب

%10
  • اصفهان
پارچه کیلویی و متری باران 0 تومان
پارچه کیلویی و متری باران 0 تومان
گروه تولیدی صنعتی | سینی کابل نوسان تماس بگیرید

مدارک ثبت علامت تجاری ، نام تجاری (برند)

در استان تهران تهران مرکز, | بازاریابی

علائم تجاری صنعتی یا خدماتی . نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت جنس آنها مورد استفادهقرار می گیرد. این علائم ممکن است اسامی مرکب شامل نقش تصویر و کلمه بوده یا به صورت تفننی (فانتزی) مانند ادکلن عقرب یا به صورت اسم منطقه وشهر (عسل سبلان اردبیل) و بالاخره به شکل علامت تجاری و ترسیمات برچسب اتیکیت و یا آهنگ مخصوص و غیره باشد.


ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری مقرر میدارد:




علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش - تصویر - رقم - حرف- عبارت - مهر- لفاف وغیره آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یافلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجارتی برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی اززارعین یا ارباب صنعت و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود.
از ماده فوق مستفاد می شود که نوع علامت تجاری جنبه حصری ندارد بلکه با توجه به ابتکار از افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی صنعتی یا خدماتی مانند حمل ونقل زمینی هوایی یا دریایی به صورت کلمات حروف ارقام تصاویر افراد عادی یادانشمندان ویا به صورت آهنگ باشد.
علامت تجاری نه تنها باید با سایر علائم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهدبلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام وگمراه کننده در علامت تجاری استفاده نشود مثلا کلمه (شکر) را که عام و ویژه کالا و جنس خاص است نمیتوان به عنوان علامت تجاری انتخاب نمود.



اول - خصوصیات علامت تجاری

ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری مقرر میدارد:

علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش - تصویر - رقم - حرف- عبارت - مهر- لفاف وغیره آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یافلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجارتی برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود.

از ماده فوق مستفاد می شود که نوع علامت جنبه حصری ندارد بلکه با توجه بهابتکار از افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی صنعتی یا خدماتی مانند حملونقل زمینی هوایی یا دریایی به صورت کلمات حروف ارقام تصاویر افراد عادی یادانشمندان ویا به صورت آهنگ باشد.

علامت تجاری نه تنها باید با سایر علائمتجارتی تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهدبلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام وگمراه کنندهدر علامت استفاده نشود مثلا کلمه (شکر) را که عام و ویژه کالا و جنس خاص است نمیتوان به عنوان علامت انتخاب نمود.

علائم تجاری صنعتی یا خدماتی . نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت جنس آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

این علائم تجاری ممکن است اسامی مرکب شامل نقش تصویر و کلمه بوده یا به صورت تفننی (فانتزی) مانند ادکلن عقرب یا به صورت اسم منطقه وشهر (عسل سبلان اردبیل) و بالاخره به شکل علامت تجاری و ترسیمات برچسب اتیکیت و یا آهنگ مخصوص و غیره باشد.


ماده 1 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجارتی مقرر میدارد:


علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش - تصویر - رقم - حرف- عبارت - مهر- لفاف وغیره آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یافلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعت و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود.


از ماده فوق مستفاد می شود که نوع علامت تجاری جنبه حصری ندارد بلکه با توجه به ابتکار از افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی صنعتی یا خدماتی مانند حمل و نقل زمینی هوایی یا دریایی به صورت کلمات حروف ارقام تصاویر افراد عادی یادانشمندان ویا به صورت آهنگ باشد.

علامت تجاری نه تنها باید با سایر علائم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهدبلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام وگمراه کنندهدر علامت استفاده نشود مثلا کلمه (شکر) را که عام و ویژه کالا و جنس خاص است نمیتوان به عنوان علامت تجاری انتخاب نمود.
خصوصیات علامت تجاری

علامت تجاری باید جدید ابتکاری و قابل انتقال بوده و گمراه کننده نباشد.



جدید بودن علامت تجاری
منظور این می باشد که علامت تجاری مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبتارائه می شود از حیث شکلی باید جدید بوده و سابقه ثبت واستعمال توسط دیگران رانداشته باشد. در علائم مرکب ممکن است در اجزا دو علامت تجاری مرکب از یک کلمه مشابهاستفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند به نحوی که جز مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آنها موجبات اختلاف و دعوی را فراهم سازد.
شایان ذکر استکه با توجه به جدول طبقه بندی کالا هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ایخاص استفاده شود شخص دیگری که پس از انتخاب علامت تجاری مذکور بخواهد برای کالای خود ازنوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت تجاری قبلی استفاده کند با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت تجاری مواجه خواهدشد.

ابتکاری بودن علامت تجاری
از خصوصیات دیگر علامت تجاری ابتکاری بودن آن است یعنی علامت تجاری باید توام با طراحی و ظرایف شکلی باشداگر علامت تجاری ساده باشد و با خود جنس اشتباه شود از محصول عرضه شده در بازار حمایت نمیکند و آثار خوب تجارتی یک علامت تجاری ابتکاری را در بر نمی گیرد . طرفی دیگر ابتکاری بودن علامت تجاری ایجاب می کند اسامی عام (مانند کلمه شکر) به عنوان علامت تجاری انتخاب نشود و بالاخره اینکه به کار بردن خطوط هندسی به شکل لوزی یا دایره و نیز انتخابارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد جنبه ابتکاری ندارد ولی اگر ارقام مورد استفاده بانوع کالا متمایز باشد برای استفاده به عنوان علامت تجاری خالی از اشکال خواهد بود.(مانند: عطر شماره 114).

عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری
علامت تجاری نباید طوری ترسیم گردد که در نظر مشتری ایجاد اشتباه کرده و وی را در تشخیص و تمییز علائمتجارتی دیگر که قدری با هم مشابهت دارند دچار سردرگمی و انتخاب نادرست کند. ایجاداشتباه در نظر مشتری گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجاری برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد صورتپذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است راجع به نوعمبدا جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه گردد.
اسم تجاری
به موجب ماده 576 ق.ت. ثبت اسم تجارتی اختیاری است مگر در مواردی که ثبت آن الزامی شناخته شود . بدین ترتیب تاجر می تواندبرای معرفی کالای خود از اسم تجارتی استفاده کند . گاهی نام تجارتی کالا با اسمت جارتی یا علامت تجاری ساخت آن ادغام و به یک شکل شده و برای شناساندن خود محصول به کارمی رود به عنوان مثال محصول ( آدامس ) که در آن نام تاجر به عنوان اسم تجارتی استفاده شده و در عین حال محصول را نیز معرفی می کند و این نوع علامت تجاری را در انگلیسی و درفرانسه نامیده اند. به هر حال ممکن است اسم تجارتی غیر از نام تاجر باشد مانندفروشگاه گل یاس .انتخاب اسم تجارتخانه نباید به نحوی باشد که مشتریان را درتشخیص کالا گمراه کند . همچنین اسم تجارتی ثبت شده به نام دیگری را نمی توان انتخابو استفاده کرد حتی اگر با نام خانوادگی استفاده کننده اخیر یکسان باشد ( مستفاد ازمواد 577 و 578 ق.ت.) . اسم تجارتی قابل انتقال است و مدت اعتبار آن پس از ثبت 5سال می باشد .ثبت اسم تجارتی مانند ثبت شرکتها و دفاتر و علائم و اختراعات به صورت اعلامی است : به عبارت دیگر متقاضی ثبتبا تنظیم اظهارنامه و طی تشریفات مربوط به ثبت و آگهی ثبت علامت تجاری را به وسیله اداره ثبت اعلام می نماید تا بدین وسیله اشخاص ذینفع با اطلاع از موضوع عند اللزوم اعتراضبه ثبت اسم تجارتی مانع ثبت آن شده و حقوق خود را استیفا نمایند .
ثبت تجارتی ها نباید با ثبت اسم تجارتی اشتباه کرد زیرا ثبت نام تاجر با فوت یا حجر تغییر مییابد ولی اسم تجارتی با بقای خود نشانگر ادامه کار موسسه یا تجارتخانه می باشد . ماده 582 ق.ت.مقرر میدارد: (وزارت ادلیه به موجب نظامنامه ترتیب اسم تجارتی و اعلانآن و اصول محاکمات در دعاوی مربوط به اسم تجارتی را معین خواهد کرد. دراین زمینهدراجرای مواد 528 و 585 ق.ت. طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها مصوب 1340 با اصلاحاتبعدی در بند 2 ماده اول خود اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی درتهران را مکلف نمودهکه نسبت به ثبت علائم تجارتی و اختراعات و نام تجارتی و اشکال و ترسیمات صنعتیاقدام نماید ولی تا کنون ایین نامه اجرایی ماده 582 ق.ت. راجع به نحوه ثبت مرجع ثبت و حمایت قانونی از دارنده ویا تعقیب افراد سو استفاده کنند از نام تجارتی و به تصویب نرسیده است . با این ترتیب در حال حاضر ثبت اسم تجارتی بدون تصویب آیین نامهاجرایی ثبت و حمایت از اسم تجارتی امکان پذیر نمی باشد و معمولا متقاضی اسم تجارتیرا به عنوان علامت تجاری به ثبت می رساند.
شایان ذکر است به موجب ماده 3 قانون سجل احوال مصوب 1307 کسی حق ندارد نام خانوادگی شخص دیگری را به عنوان است تجارتی یا عنوان تلگرافی خود قرار میدهد.




مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا