این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

آگهی های مرتبط

کارت هوشمند صبا تماس بگیرید

کارت هوشمند صبا

%10
  • تهران تهران غرب
 تخفیف ویژه آموزش کورل corel در کرج 0 تومان
 ۶۰%تخفیف دوره آموزش سیسکو CCNA v.۳ در کرج 0 تومان

تورهای داخلی در همین محل

جدیدترین آگهی تورهای داخلی

1
تور 2 روزه ییلاقات ماسال پا به پا سفر 1,499,000 تومان
تور داخلی ( کیش، مشهد، قشم ، چابهار ) تماس بگیرید
2
زورایران Zuriran تماس بگیرید

زورایران Zuriran

%0
  • تهران شمال
تور مشهد 2,350,000 تومان

تور مشهد

%0
  • سنندج

تور کویر کاراکال یزد 2/5 روزه پاییز و زمستان 1402

در تهران مرکز, کارگرجنوبی | تورهای داخلی

تور کویرکاراکال با آژانس سفرهای دور و نزدیک

دیدنی های کویر کاراکال یزد شما را حیرت زده می کند!
کویر کاراکال در حوالی شهر بافق، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استان یزد است که برخی از آن با نام زیباترین کویر یزد یاد می‌کنند. در سفر به این کویر لازم نیست نگران اقامت خود در شب باشید؛ زیرا امکانات اقامتی مناسبی در نزدیکی آن مهیا است. به‌علاوه، تفریحات هیجان‌انگیزی چون شترسواری، موتور چهارچرخ، رصد ستارگان، آفرود نیز در کویر کاراکال در انتظار شما خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در سفری به سرزمین اسرارآمیز کویر با آرامشی بی‌پایان همراهی کنیم.


کویر کاراکال کجاست؟
کویر کاراکال در مرکز استان یزد، در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق‌آباد قرار دارد. فاصله این کویر تا روستای صادق‌آباد، ۵٫۱ کیلومتر (هفت دقیقه با ماشین) است و به‌دلیل همین نزدیکی برخی این کویر زیبا را با نام صادق‌آباد نیز می‌شناسند. فاصله کویر کاراکال تا یزد، ۱۴۱ کیلومتر (یک ساعت و ۵۰ دقیقه با ماشین) است؛ این کویر در شرق این شهر قرار دارد. کویر کاراکال در مختصات طول جغرافیایی ۳۱٫۷۳۴۴۸۸ و عرض جغرافیایی ۵۵٫۳۲۳۴۸۸۲ واقع شده است. فاصله کویر کاراکال تا تهران، ۷۵۸ کیلومتر است؛ مسیری که با ماشین شخصی، حدود هشت ساعت و نیم به طول می‌انجامد.
شهر بافق از شهرهای جنوبی استان یزد است که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز این استان قرار دارد و با استان کرمان همسایه است. این شهر به‌دلیل وجود معادن عظیم سنگ‌آهن خود مشهور است و اولین معدن سنگ‌آهن ایران نیز در این شهر قرار دارد. بزرگ‌ترین شوره‌زار استان یزد در شهر بافق واقع شده است؛ شوره‌زاری که بر اثر شوراب‌های رودخانه شور به وجود آمده و در دل کویری به نام کویر انجیر قرار گرفته است. کویر کاراکال نیز بخشی از کویر انجیر به شمار می‌آید و در شمال غربی بافق قرار دارد. رودخانه شور مهم‌ترین رود شهر بافق است که از شهر ماهان واقع در استان کرمان سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به کویر انجیر می‌رسد. فاصله کویر کاراکال تا بافق، ۲۲٫۴ کیلومتر (۲۶ دقیقه با ماشین) است.

مسیر دسترسی به کویر کاراکال
برای دسترسی به کویر کاراکال با ماشین شخصی خود ابتدا به یزد بروید؛ سپس جاده کویری تقریبا ۱۰۰ کیلومتری را به‌سمت بافق طی کنید. در بزرگراه بافق - یزد، وارد جاده سنگ‌آهن مرکزی شوید تا به یک میدان برسید. از خروجی سوم خارج شوید و مسیر را ادامه دهید تا به یک میدان دیگر برسید. دوباره خروجی سوم را در پیش بگیرید؛ مسیری که به روستای باقرآباد می‌رود. این مسیر را ادامه دهید، از روستای باقرآباد گذر کنید و به سوی صادق‌آباد بروید تا به کویر کاراکال برسید. مسیر رسیدن به کویر کاراکال آسفالته است.
شما می‌توانید با هواپیما به یزد بروید و سپس خود را به بافق برسانید. استفاده از قطار (در مسیرهای تهران - کرمان، تهران - بندرعباس، تهران - زاهدان و بافق - مشهد) برای رسیدن به ایستگاه بافق یا استفاده از اتوبوس‌های یزد و سپس اتوبوس یزد - بافق برای رسیدن به ترمینال بافق نیز از دیگر راه‌های پیش روی شما است. در این شهر می‌توانید از سرویس‌ها و تورهای گردشگری به مقصد کاراکال استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای سفر به این کویر می‌توانید با تورهای کویرگردی و تور کویر کاراکال سفرهای دورونزدیک همراه شوید.
با کویر کاراکال بیشتر آشنا شوید
کویر کاراکال تا چند سال پیش یک جاذبه گردشگری ناشناخته بود که با همت مردم محلی به یک منطقه شناخته شده تبدیل شد. یکی از برنامه‌های بسیار جالبی که در این منطقه اجرا شد، همایش کشوری کویرنوردی بود. این همایش در دی ماه سال ۱۳۸۶ با حضور هیئت‌هایی از چند استان کشور اجرا شد. انعکاس خبر آن باعث شد این منطقه در کل کشور شناخته شود. بعد از ورود گردشگران خارجی به آن، کویر کاراکال توانست خود را به‌عنوان یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران معرفی کند.
پوشش گیاهی (به‌جز درختان میوه‌دار و نخلستان‌ها) در کویر کاراکال بسیار ضعیف و عمدتا از گیاه ماسه‌پسند هستند. از گونه‌های گیاهی این منطقه می‌توان به بوته‌های «ِنسی» و به‌ندرت «اسکنبیل» اشاره کرد. در مرز شن‌زارها و نمک‌زارهای حاشیه آن هم می‌‌توان درختچه‌های گز را مشاهده کرد.

گربه کاراکال
کویر کاراکال زیستگاه یکی از نادرترین گونه‌های گربه ایران به نام گربه کاراکال است؛ گربه‌ای که نام این کویر از روی آن برداشته شده است. کاراکال نام فارسی و باستانی این گربه است و در حال حاضر این‌گونه جانوری را با نام‌های «سیاه گوش» یا «منگوله گوش» می‌شناسند. گربه کاراکال یکی از هشت گونه گربه‌سانی است که در ایران زندگی می‌کند و به‌غیر از ایران، رد پای آن را می‌توان در آفریقا نیز یافت.
کاراکال یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین گربه‌سان‌های کوچک است که از لحاظ ژنتیکی، خویشاوندی نزدیکی با گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه دارد. این گربه حیوانی شب‌گرد و تک‌زی است و به‌شدت نسبت‌ به قلمروی خود حساسیت دارد. کاراکال در مناطق خشک قلمرو وسیعی دارد؛ به‌طور مثال یک کاراکال ۲۷۰ تا ۱,۱۱۶ کیلومتر مربع را تحت قلمروی خود در می‌آورد و اجازه حضور کاراکال دیگری را نمی‌دهد. اگر خوش‌شانس باشید، شاید موفق شوید این حیوان را در کویر کاراکال ببینید؛ اما مراقب باشید که هیچ صدمه‌ای به این حیوان نزنید و تنها از دور آن را تماشا کنید.
کاراکال از نظر ظاهری به وشق اورآسیایی شباهت دارد؛ ولی کوچک‌تر است و جثه لاغرتر و ظریف‌تر و دست و پای کشیده‌تری دارد. جنس نر این‌گونه جانوری کمی از ماده بزرگ‌تر است. وزن بدن گربه کاراکال بین ۱۶ تا ۲۲ کیلوگرم، طول بدن آن، ۵۵ تا ۹۰ سانتی‌متر به‌اضافه ۲۲ تا ۳۴ سانتی‌متر دم است و ارتفاع آن در ناحیه شانه به ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر می‌رسد. رنگ پوست این گربه‌ها بین قرمز شرابی، خاکستری، خاکی و گاهی سیاه متغیر است.
بچه‌های گربه کاراکال خال‌های قرمز رنگی در ناحیه زیرین بدن خود دارند و رنگ بدن آن‌ها تیره‌تر از بزرگسالان است. پوزه، گردن و قسمت‌های زیرین بدن گربه کاراکال سفید است و خط اشک سیاه‌رنگی دارند که از گوشه چشم تا دماغ امتداد پیدا می‌کند. کاراکال‌ها صورتی کوچک با گوش‌های بلند دارند که موهایی سیاه‌رنگ به ارتفاع پنج سانتی‌متر روی آن‌ها می‌روید. گوش‌های کاراکال از گوش تمام گربه‌سانان دیگر بزرگ‌تر است. گوش‌ها توسط ۲۰ عضله مختلف کنترل می‌شوند. این دستگاه حساس شنوایی امتیاز بزرگی در یافتن شکار برای کاراکال محسوب می‌شود. حیواناتی چون خرگوش صحرایی، موش‌ها، پرندگان و گاهی غزال، بزهای کوهی کوچک و بچه‌های شترمرغ از طعمه‌های این گربه هستند.
کاراکال در برخورد با انسان و وسایل نقلیه، حیوان بسیار ترسویی است و گاهی هنگام برخورد با اتومبیل کاملا بی‌حرکت می‌شود؛ به‌طوری که می‌توان آن را با دست گرفت. طبیعت رام‌شونده و مهارت شکارگری بالای این موجود سبب شده است تا از گذشته‌های دور تا به امروز، آن را به‌عنوان حیوان اهلی شکار کنند. جالب است بدانید که کاراکال گاهی به‌عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می‌شود. متاسفانه شکار این حیوان برای استفاده از پوست آن به‌ویژه در غرب و مرکز آفریقا رایج است و تهدیدی برای ادامه حیات آن به شمار می‌آید.


تور کویر کاراکال یزد ، تور کاراکال یزد ، تور یزد و کویر کاراکال ، تور یزد کاراکال ، کویر کاراکال ، تور یزدگردی، تور کویر کاراکال ، تور شاد یزد ، تور یزد ارزان، تور کاراکال ارزان ، تخفیف تور کاراکال، تخفیف

تهران / تهران مرکز / کارگرجنوبی     تورهای داخلی در استان تهران

جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا