این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

تورهای داخلی در همین محل

جدیدترین آگهی تورهای داخلی

1
تور 2 روزه ییلاقات ماسال پا به پا سفر 1,499,000 تومان
تور داخلی ( کیش، مشهد، قشم ، چابهار ) تماس بگیرید
2
زورایران Zuriran تماس بگیرید

زورایران Zuriran

%0
  • تهران شمال
تور مشهد 2,350,000 تومان

تور مشهد

%0
  • سنندج

تور کویر مرنجاب | تور کویر مرنجاب یکروزه | پاییز 1402

در تهران مرکز, کارگرجنوبی | تورهای داخلی

بیش از نیمی از کشور ایران را بیابان های خشک و نیمه خشک به وسعت 130 هزار کیلومتر مربع تشکیل می دهند. این مناطق به دو کویر معروف ایران دشت کویر و کویر لوت تقسیم می شوند. نام کویرهای معروف ایران شامل کویر لوت، کویر ریگ جن، کویر ابوزید آباد کاشان، کویر مرنجاب، کویر بافق، کویر بشرویه، کویر طبس می باشد.
هر هفته در پاییز و زمستان با تور کویرمرنجاب با آژانس سفرهای دور و نزدیک همراه باشید.
کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می‌شود.
ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد و بلندترین نقطه این جزیره در حدود ۸۸۰ متر بالاتر از سطح دریای آزاد می‌باشد و لازم به ذکر است امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه فراهم نموده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته‌های قیچ است.
پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می‌توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین اشاره کرد. در سال اخیر یک جفت یوزپلنگ نیز در منطقه مرنجاب مشاهده شده‌است. به گفته ساکنان محلی هم اکنون ۲۱ قلاده یوزپلنگ در این منطقه وجود دارد.



کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می‌شود. تپه‌های شنی بلند و جنگلهای تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده‌است. دریاچه نمک آران بیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می‌شوند. اطلاق نام سرگردان به این علت می باشد که هنگامی که از فاصله دور به این جزیره نگاه می‌کنید دو انتهای جزیره در افق محو می‌شوند و منظره‌ای مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر به وجود می آید که محو شدن دو انتها به‌علت گرمای منطقه و خطای دید و شکست نور می باشد و گذشتگان اعتقاد داشتند، جزیره سرگردان دائما در حال حرکت است و از جایی به جای دیگر نقل مکان می‌کند.لازم به ذکر است جزیره سرگردانی در دریای بیکران کویر، به جز یک یا دو ماه از سال که به دلیل بارندگی در منطقه، قابل مشاهده می شود، در سایر ایام سال به نمکزار تبدیل می گردد.چاه تاریخی دستکن در قسمت شرق کویر، محل آبشخور شترهای کاروانها بوده‌است. قلعه مرنجاب، کاروانسرایی است در کویر که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروانها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند. همچنین منطقه بیابانی ریگ شق (در گویش محلی رق شق) منطقه ای بیابانی شمال شهرستان بادرود اصفهان، ادامه ریگزار بزرگ بند ریگ است، ارتفاع بلندترین تپه های ماسه ای ریگ شرق حدودا 70 مترمی باشد.


تور مرنجاب ، تور کویر مرنجاب ، سفر مرنجاب ، تور یکروزه مرنجاب ، تور کویر مرنجاب گروهی ، تور مرنجاب ارزان ، تور شاد کویر ، تور شاد مرنجاب ، تور ارزان کویر مرنجاب ، تور کویر مرنجاب، کویر مرنجاب ، تور مرن

تهران / تهران مرکز / کارگرجنوبی     تورهای داخلی در استان تهران

جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا