این آگهی بروز نشده است
می توانید از لیست زیر، یکی از آگهی های مرتبط را انتخاب کنید

جدیدترین آگهی مواد شیمیایی

1
فروش ژئوممبران تماس بگیرید

فروش ژئوممبران

%0
  • اصفهان
1
چربی بر و جرم بر ( همه کاره ) نانو تایسون تماس بگیرید
1
کارخانه تولید کننده نشادر فید گرید با خلوص 99.9 تماس بگیرید
1
کارخانه تولید آمونیوم کلراید ایرانی گرید صنعتی تماس بگیرید
1
تولید نشادر ایرانی گرید صنعتی به صورت پیوسته تماس بگیرید
فروش آنتی اسکالانت تماس بگیرید

فروش آنتی اسکالانت

%0
  • گرگان

روش خشک کردن گل های طبیعی با سیلیکاژل ( رطوبت گیر )

در استان تهران تهران مرکز, | مواد شیمیایی

سیلیکاژل از واکنش شیمیایی بین سیلیکات سدیم ( شیشه مایع ) و اسید سولفوریک تولید می شود.برخلاف نام آن به صورت ژل نمی باشد بلکه جامد است و ساختاری شبیه ماسه دریا دارد، با این تفاوت که چون دارای بافت غیر کریستالی است و ساختاری پرمنفذ دارد میتواند مولکولهای آب را در منافذ خود نگه دارد.
راه های متفاوتی برای خشک کردن گل و برگ وجود دارد ، یکی از این راهها “خشک کردن گل با سیلیکاژل“ می باشد . استفاده از سیلیکاژل در خشک کردن انواع گل ها به دقت زیادی نیاز دارد ولی نتیجه آن حیرت انگیز است . سیلیکاژل میتواند رطوبت گل ها را به سرعت جذب کند و نسبت به سایر مواد و روشهای خشک کردن گل ، در این روش رنگ و اندازه گل بهتر حفظ میشود.
در ابتدا با انتخاب یک ظرف درب دار که به هیچ عنوان هوا به آن نفوذ نمی کند و گل کاملا نسبت به هوا در درون آن ایزوله میشود را انتخاب می نمائید.در صورتیکه ظرف کاملا وکیوم نشود و هوا به درون آن نفوذ کند به دلیل خاصیت مکش هوا در ماده سیلیکاژل ، رطوبت هوای آزاد به جای رطوبت گل جذب سیلیکاژل می شود.
گل تازه چیده شده خود را درون ظرف قرار داده و با سیلیکاژل آبی یا نارنجی دانه ریز کروی شکل ( گرانول ) تا ارتفاع 3 تا 4 سانتی متری ظرف را به آرامی از سیلیکاژل پر کنید، سعی نمایید حتی الامکان گل داخل دانه های سیلیکاژل ظرف دفن و پوشش داده شود . لذا گلها را درون ظرف قرار داده و با استفاده از یک قاشق غذاخوری ، سیـلیکاژل را به دور گلها به گونه ای بریزید که در زیر هریک از گلبرگها بدون اعمال وزن اضافی سیلیکاژل پرگردد ، به ریختن سیلیکاژل ادامه دهید تا گل کاملاً از سیلیـکاژل پوشیـده شـود . هنـگامی که چنـدین گل را در یک زمان خشک می کنیـد از جدا قرار گرفتـن آنها مطمئن شوید سپس درب ظرف را کاملا بسته و آنرا در سایه و در دمای معمولی اتاق قرار می دهیم تا حدوداًپس از 3 روز گل درون ظرفمان خشک شود. قید تاریخ و ساعت بر روی ظرف به شما در کنترل خشک شدن و طول زمان خشک کردن گل ها کمک زیادی می کند.
برای کنترل کردن گلها جهت اطمینان از خشک شدن آنها ، با انگشت خود به آرامی آن ها را لمس کنید در این حالت گلها باید خشک و ترد شده باشند ، در غیر این صورت بگذارید که برای مدت بیشتری در همان حالت باقی بمانند . هنگامی که از خشک شدن گلها مطمئن شدید به آرامی سیلیکاژل را از ظرف خالی کنید تا جائیکه بتوانید گلها را از قسمت ریشه در دست گرفته و بردارید . هنگامی که گل خشک شـده را از ظرف خارج میکنید با استفاده از یک برس نقاشی خشک و تمیز سیلیکاژل را به آرامی از گلبرگها پاک کنید و در ظرف بریزید دقت کنید که هیچ سیلیکاژلی چسبیده به گلبرگ ها باقی نمانده باشد
خشک کردن گل های نرگس ، زنبق ، لاله و زعفران به نسبت دشوارتر می باشند . زیرا این گلها محتوی مقادیر زیادی آب هستند اما شما می توانید با دقت زیاد آنها را به خوبی خشک نمایید .تمامی این گلها دارای ریشه های گوشتی هستند و گلبرگهای ظریفی دارند ، دشواری کار در این است که آب زدایی از گلها باید به حدی سریع انجام شود که شفافیت ، تازگی ، رنگ طبیعی و حالت گلبرگها حفظ گردد و به این منظور باید سیلیکاژل را با حرارت ، کاملاً خشک کنیم .
برای خشک کردن گل هایی که گلبرگ های زیادی دارند ( مانند میخک و رز ) باید آن ها را به شکل سربالا در سیلیکاژل قرار دهید . هنگامی که چندین گل را در یک ظرف با هم خشک می کنید بهتر است که تمام این گلها از یک نوع باشند زیرا در این صورت همه به طور همزمان خشک خواهند شد . چنانچه گل ها از یک نوع نباشند در هنگام کنترل گلها برای اطمینان از خشک شدنشان ممکن است که گلبرگ ها شکسته شوند .
* سیلیکاژل از آنجائیکه قابلیت جذب بالائی در جذب رطوبت دارد ، تماس دست شما با آن باعث خشکی پوست خواهد شد لذا توصیه می گردد هنگام کار با سیلیکاژل از دستکش پلاستیکی استفاده نمائید
* سیلیکاژل غیـر سـمی است امـا به خاطر داشتـه باشیـد سیلیکاژل سم آفات گیـاهانـی که خشک می کند را در خود جذب می نماید .
به یاد داشته باشید سیلیکاژل همان گونه که از گلهایی که در معرضش قرار دارند رطوبت جذب می کند از هوا نیز جذب رطوبت می نماید ، لذا بهتر است عمل خشک کردن همواره در ظروف پوشیده و دربسته انجام گیرد . برای خشک کردن گل و برگ ها با سیلیکاژل ضروری است گلها را هنگامی خشک کرد که بهترین حالت ممکن را دارند ، زیرا هرگونه نقض و اشکالی پس از خشک شدن برجسته تر می گردد . نکته ضروری آن که گلها باید کاملاً خشک باشند ، چنانچه به هنگام پوشاندن گلبرگها با سیلیکاژل ، شبنم و یا هرگونه رطوبت دیگری روی آن ها وجود داشته باشد سیلیکاژل به گلبرگها خواهد چسبید و در موقع پاک کردن سیلیکاژل از روی گلبرگ ها ، حالت گل خراب میگردد و برخی از گلبرگها از گل جدا می شوند . توصیه می شود که پیش از قراردادن گلهای ظریف در سیلیکاژل ریشه و ساقه آن ها را با سیم روکش کنید زیرا پس از خشک شدن شکننده و ظریفتر می شوند . از آنجائیکه گل هایی را که خشک می نمایید دارای رطوبت های متفاوتی هستند نمی توان زمان خاص و دقیقی برای خشک شدن گلها ارائه داد ، این زمان به نوع گل ، اندازه گل ، مقدار رطوبتی که در گل وجود دارد و نوع سیلیکاژل بستگی دارد.
سیلیکاژل در حدود 30% واحد وزنی خود را رطوبت جذب می کند و پس از آن دیگر خاصیت جذب رطوبت ندارد. لذا با حرارتی در حدود 110 درجه سانتیگراد آب درون دانه های سیلیکاژل تبخیر می گردد و دوباره قابل استفاده می شود.
گلهایی را که می توان به خوبی در سیلیکاژل خشک کرد عبارتند از : شقایق، سنبل انگوری، سوسن، میخک، ارکیده، پونه، پامچال، رز، اژدها، مینای چمنی، آزالیا، میمون لیلیوم، یاس، شاه پسند، آفتاب گردان، نرگس، کوکب، شمعدانی، داوودی، آنتونیوم، انواع برگها و ...


گروه علمی تحقیقاتی مطلق
اولین تولیدکننده سیلیکاژل ( رطوبت گیر) در ایران و تنها تولید کننده سیلیکاژل گرانول ( کروی ) در خاورمیانه و اولین دارنده گواهینامه های ایزو ISO9001 , ISO10002 در صنعت ساخت و تولید سیلیکاژل
دفتر مرکزی : 88909595 / فروشگاه: 66705963
www.silicagel.ir


خشک کن سیلیکاژل رطوبت گیر ، مطلق ، motlagh ، silicagel


جستجوی عبارات مرتبط

مسئولیت محتوی آگهی ها، بعهده آگهی دهنده می باشد پس  در كسب اعتبار و اعتماد آگهي دهنده، دقت كافي مبذول داريد، بنابراين مدیریت سايت شهر24 از پاسخ به پرسشهاي شما در مورد محتوا و اعتبار آگهي‌ها معذور است .
رفتن به بالا